Termeni și Condiții

Termeni și Condiții privind utilizarea Platformei Fituro

Îți mulțumim că ai ales Platforma Fituro. Documentul de mai jos reprezintă Termenii și Condițiile (contractul) care se aplică în relația dintre noi, în calitate de proprietari ai Fituro și tine, în calitate de utilizator al serviciilor noastre. Te rugăm să citești cu atenție prezentul contract deoarece conține, împreună cu documentele ce fac parte integrantă din Termeni și Condiții, prevederi obligatorii pentru destinatarii serviciilor noastre.


I. Prevederi comune, aplicabile atât în relația dintre Fituro și Utilizatorii Platformei, cât și în relația dintre Fituro și comercianții înregistrați în Platformă.

1. Proprietarul Fituro

FITURO SRL deține și operează Platforma și Aplicațiile mobile Fituro și este prestatorul Serviciilor de intermediere oferite prin intermediul acestora, însă nu este comerciantul produselor a căror comandă se poate realiza prin intermediul Fituro.

FITURO SRL este o societate comercială organizată și funcționând în conformitate cu legile din România, cu sediul în Mun. Târgu-Mureș, Str. Livezeni Nr. 12A/36, Jud. Mureș, România, cod poștal 540565, înregistrată în Registrul Comerțului sub numărul J2025064265006, având codul de identificare fiscală 52396332, domeniu de activitate principal CAEN 6201 - Activităţi de realizare a soft-ului la comandă (software orientat client).

Pentru contactarea Fituro, atât de către autoritățile publice cât și de către destinatarii serviciilor Fituro, vă rugăm să ne scrieți la adresa de e-mail contact@fituro.ro. Vă rugăm să utilizați limbile română sau engleză pentru a ne transmite mesaje la această adresă de e-mail.

2. Scopul Termenilor și Condițiilor

Prezentul document privind Termenii și Condițiile se aplică atunci când vizitezi și folosești Platforma Fituro sau Aplicațiile mobile Fituro.

Termenii și Condițiile de mai jos, împreună cu documentele ce fac parte integrantă din prezentele Condiții, respectiv Politica de prelucrare a datelor personale, documentul denumit „Informare Consumatori” și informațiile suplimentare afișate în cadrul Platformei sau Aplicațiilor mobile (denumite în continuare „Condiții") reprezintă

Contractul cu titlu gratuit aplicabil în relația dintre Fituro și persoanele care vizitează Fituro sau utilizează Fituro pentru a comanda produse și

Cadrul contractual general, aplicabil în relația dintre Fituro, în calitate de Prestator de servicii contra cost de intermediere online prin Platforma Fituro și Aplicațiile mobile Fituro, pe de-o parte și comercianții înregistrați în Platformă în calitate de Beneficiari, pe de altă parte.

Prezentele Condiții sunt împărțite în 2 secțiuni principale:

Atunci când folosești Platforma ești beneficiar al Serviciilor noastre și trebuie să respecți prezentele Condiții. Trebuie să citești cu atenție și să fii de acord cu prezentele Condiții înainte de a utiliza Serviciile noastre. Dacă nu ești de acord cu prezentele Condiții, nu poți utiliza Platforma sau Aplicațiile mobile.

Prin utilizarea Platformei sau Aplicațiilor mobile, declari în mod expres că: ai citit prezentele Condiții, ești de acord în întregime și necondiționat cu clauzele Condițiilor și documentelor ce fac parte integrantă din Condiții și înțelegi că respectarea Condițiilor este obligatorie.

Pentru a se înregistra pe Platforma, comercianții încheie în prealabil un Contract distinct cu Fituro, contract care reprezintă termenii și condițiile speciale care reglementează relația comercială dintre Fituro și comerciant. Respectivul contract (termeni speciali) va fi denumit în continuare „Contract Fituro-Comerciant”.

Prin utilizarea Platformei și Aplicației web îți dai acordul cu privire la formele de comunicare și contractare ale Fituro conform art. 10.1. din prezenta Secțiune.

Aplicațiile mobile vor necesita actualizări, cu scopul de a remedia eventuale erori, a îmbunătăți anumite funcții etc. Prin acceptarea Condițiilor și utilizarea Platformei, ești de acord să primești automat actualizări și ești de acord că astfel de actualizări pot determina modificarea sau suspendarea, totală sau parțială, a serviciilor noastre și Fituro nu poate fi responsabilă pentru acestea.

3. Definiții

Fituro/Platforma înseamnă platforma de intermediere online fituro.ro, care include website-ul fituro.ro și Aplicațiile mobile Fituro, prin intermediul căreia comercianții au posibilitatea listării de Servicii și procesării comenzilor plasate de utlizatori;

Prestator/Fituro înseamnă FITURO SRL, în calitate de societate comercială care operează Platforma;

Comerciant/Vânzător/Beneficiar înseamnă orice profesionist care acționează în scopul desfășurării activității sale comerciale, care se înregistrează pe platforma fituro.ro și intră în relație contractuală cu Fituro, fiind ținut de (i) prevederile prezentelor Condiții (în calitate de termeni generali) și de (ii) prevederile speciale ale Contractului încheiat distinct între Fituro și comerciant (în calitate de Beneficiar de servicii);

Serviciile Fituro - înseamnă serviciile de intermediere online oferite utilizatorilor prin intermediul Platformei;

Client înseamnă orice persoană fizică sau juridică care utilizează fituro.ro pentru căutarea sau obținerea de Servicii și care a lansat o comandă pentru achiziționarea de servicii;

Contract Prestator-Comerciant / Contract înseamnă contractul distinct încheiat între Fituro și Comerciant cu privire la termenii speciali de utilizare a Platformei;

Contract Comerciant-Client înseamnă contractul încheiat online la distanță în temeiul căruia comercianții vând servicii către Clienți prin intermediul Fituro;

Consumator înseamnă orice persoană fizică care nu acționează în scopuri comerciale sau profesionale în cadrul Platformei;

Utilizator înseamnă orice persoană fizică majoră cu capacitate juridică deplină sau profesionist (PFA, persoană juridică etc) cu capacitate de exercițiu care se înregistrează în Platformă prin crearea unui Cont. Comercianții (în calitate de utilizatori profesioniști) și Clienții sunt Utilizatori;

Cont înseamnă forma de identificare în cadrul Platformei, format din nr. de telefon/adresă de e-mail și parolă, care permite utilizarea Platformei.

4. Accesul la Platformă

Ca regulă, accesul la Platformă și Aplicațiile mobile este permis oricărei persoane care (i) are peste 18 ani și are capacitate juridică deplină, (ii) acceptă prezentele Condițiile și (iii) îndeplinește condițiile din prezentul document.

Dacă utilizezi Platforma sau Aplicațiile mobile în numele unei alte persoane, trebuie să fi autorizat în acest sens. În caz contrar, ești răspunzător pentru orice daune cauzate Fituro, Utilizatorilor sau terților.

În cazul în care oricare dintre condițiile expuse mai sus în prezentul articol nu este îndeplinită, trebuie să încetezi imediat utilizarea Serviciilor Fituro.

În situații întemeiate, pe care le vom detalia (i) în prezentele Condiții sau (ii) în contractul special dintre noi și Beneficiar, avem dreptul de a restricționa accesul persoanelor care acționează contrar legii, moralei sau bunei-credințe sau care ar putea prejudicia în orice fel Fituro sau terțe persoane.

Serviciile Fituro constau în accesul la și utilizarea Platformei și Aplicațiilor mobile. Fituro acordă în favoarea Utilizatorilor un drept de utilizare personal, neexclusiv, revocabilă, care nu se poate cesiona, pentru instalarea sau utilizarea serviciilor, destinat exclusiv pentru uzul Utilizatorilor. Toate drepturile care nu sunt acordate în mod expres prin aceste Condiții sunt ale Fituro sau partenerilor săi. Fituro, licențiatorii sau furnizorii săi păstrează dreptul de proprietate asupra Platformei, Aplicațiilor, materialelor, know-how-ului, drepturilor de autor asociate serviciilor oferite. Platforma și Aplicațiile mobile sunt licențiate către utilizatori, nu vândute.

Fituro poate solicita să îți exprimi acordul cu privire la aceste Condiții printr-o acțiune specifică, care are semnificația unui consimțământ neechivoc (bifarea unei casete specifice). Prin utilizarea Serviciilor sau prin bifarea casetei respective confirmi că ai înțeles și accepți necondiționat (individual sau ca entitate pe care o reprezinți) Termenii și Condițiile, inclusiv documentele ce fac parte integrantă din Termeni și Condiții.

Pentru crearea Contului este necesară înregistrarea cu un număr de telefon mobil din România.

Pentru autentificarea în Cont, vei folosi nr. de telefon/adresa de e-mail și parola înregistrate la crearea Contului.

5. Reguli privind utilizarea Platformei

Prin crearea și utilizarea Contului, Utilizatorul își asumă în relația cu Fituro și în relația cu ceilalți utilizatori ai Platformei următoarele:

Prin utilizarea serviciilor noastre sau crearea unui Cont, ești de acord că este posibil să vezi în Platformă reclame și link-uri către alte website-uri și resurse ale unor terțe părți.

Plata produselor disponibile prin intermediul Fituro se poate realiza inclusiv online, prin plata online cu cardul bancar. Clientul are posibilitatea de a alege, prin bifarea unei casete specifice în acest sens, să activeze pentru plățile viitoare realizate prin Fituro plata online cu cardul respectiv. În acest caz, datele cardului său bancar vor fi reținute de procesatorul de plăți pentru a efectua pe viitor plăți online cu acel card bancar. Datele cardului nu sunt în acest caz reținute în vreun fel de Fituro, ci doar de procesatorul de plăți Netopia Payments SRL ca urmare a solicitării Clientului.

Acțiuni ale utilizatorilor care încalcă prezentele Condiții:

6. Relația Fituro – Clienți – Comercianți

Fituro este o platformă de intermediere online care le permite comercianților de produse alimentare înregistrați să-și vândă online produsele. Serviciul de intermediere dintre comercianții înregistrați pe Fituro și potențialii cumpărători este oferit în mod gratuit celor din urmă.

Prin plasarea unei comenzi online și acceptarea acesteia de către comerciant, intri în relație contractuală directă cu acesta. În calitate de cumpărător, ai obligația de a verifica corectitudinea conținutului comenzii înainte de a o finaliza, obligația a plăti contravaloare produselor comandate prin Fituro și obligația de a fi disponibil pentru livrarea acestora. Contractul de vânzare a produselor se încheie online la distanță între tine și respectivul comerciant, iar nu cu Fituro (operatorul Fituro). Astfel, Fituro nu este responsabilă în niciun fel în cazul în care comerciantul nu își îndeplinește obligațiile sale contractuale. Totodată, Fituro nu oferă nicio garanție și nu are niciun control asupra legalității vânzării, furnizării serviciilor comerciantului sau asupra evaluărilor oferite de utilizatori.

Prețul produselor este afișat la momentul plasării comenzii, în măsura în care nu survine vreo eroare. În cazul în care sesizăm vreo eroare, vei fi contactat de noi sau de comerciant.

Prin achiziționarea contra cost a Serviciilor noastre, comerciantul rămâne în continuare terț independent în raport cu Fituro, nefiind în vreun fel angajat sau afiliat al Fituro.

Comerciantul este unicul responsabil pentru obligațiile care decurg din furnizarea produselor sale către Clienți, în concordanță cu caracteristicile produselor din oferta prezentată și comanda efectuată de Client. Comerciantul are responsabilitatea exclusivă de a stabili prețurile pe care le solicită în schimbul produselor sale. Fituro nu determină în niciun fel prețurile produselor și este un simplu terț în raporturile dintre vânzător și Clienți. Fituro nu este astfel responsabilă pentru calitatea produselor vândute și nu oferă nicio garanție cu privire la acestea. Fituro este astfel exonerată de orice fel de răspundere privind daunele care ar putea rezulta din utilizarea informațiilor prezentate de comercianți, din consumul produselor alimentarea sau folosirea produselor care însoțesc comanda (tacâmuri, condimente etc.).

Orice neînțelegeri ai avea în calitate de Client începând cu momentul de la care comanda ta este ridicată de la comerciant de către curier și până la momentul la care comanda este expediată către tine reprezintă responsabilitatea comerciantului, Fituro neavând calitatea de a media astfel de reclamații.

Deși încercăm să oferim un spațiul virtual de încredere, responsabilitatea finală de a verifica dacă comerciantul este capabil și are certificările necesare pentru a-și furniza produsele în mod legal aparține Clientului.

Fituro nu este responsabilă pentru neconformitatea sau pierderile suferite de Client ca urmare a produselor vândute prin intermediul Platformei.

Subliniem faptul că întreaga răspundere cu privire la informațiile care trebuie aduse la cunoștința Clienților din perspectiva legislației protecției consumatorilor și a altor reglementări aplicabile aparține Comerciantului, care acționează în calitate de vânzător în relația cu Clienții.

Fituro nu are obligația de a monitoriza informațiile prezentate de Comerciant sau de Clienți prin intermediul Platformei, cu excepția cazului în care legea prevede altfel.

Comercianții pot avea acces la anumite date personale ale Clienților și își asumă obligația de a respecta legislația în vigoare cu privire la prelucrarea datelor personale.

Fituro nu oferă servicii de inventariere sau evaluare a stocurilor produselor listate pe Platformă, această activitate căzând în sarcina exclusivă a comercianților. Fituro are rolul de intermediere online a tranzacției dintre comercianți și posibilii cumpărători, comercianții fiind singurii responsabili cu privire la administrarea și livrarea produselor vândute prin intermediul Platformei.

Prin semnarea separată a contractului de prestări servicii dintre Fituro și comerciant, Comercianții înregistrați în Platformă se angajează să ofere prin intermediul Fituro numai produse și servicii care respectă normele aplicabile ale dreptului Uniunii Europene.

7. Cumparare sau procesul de achizitie

Utilizatorii înregistrați în mod corespunzător pot cumpăra pe Platforma prin mijloacele și formularele stabilite. Trebuie să urmați procedura de achiziție și / sau achiziție online a site-ului www.fituro.ro, în timpul căreia mai multe produse și / sau servicii pot fi selectate și adăugate în coș, sau spațiu final de achiziție și, în final, faceți clic pe „plătiți”.

De asemenea, Utilizatorul trebuie să completeze și / sau să verifice informațiile solicitate în fiecare etapă. În continuare, Utilizatorul va primi un e-mail care confirmă faptul că Fituro a primit comanda sau cererea de cumpărare și / sau furnizare a serviciului, adică confirmarea comenzii. Și, în cazul dvs., veți fi informat, de asemenea, prin e-mail în momentul trimiterii achiziției. În cazul dvs., aceste informații pot fi de asemenea puse la dispoziția utilizatorului prin spațiul personal de conectare la Platforma.

După finalizarea procedurii de cumpărare, Utilizatorul consimte că Platforma generează o comanda catre furnizorul final care va presta serviciul pentru Utilizator. Confirmarea va fi vazuta in meniul Contul meu din interfata disponibila Utilizatorului dupa autentificarea pe site, cat si pe e-mail.

Utilizatorul recunoaște că este la curent, la momentul achiziției, de anumite condiții particulare de vânzare care privesc produsul și / sau serviciul în cauză și care sunt afișate lângă prezentare sau, după caz, imagine a acestuia pe pagina dvs. a Platformei , indicând, de exemplu, dar nu exhaustiv și ținând cont de fiecare caz: numele, prețul, componentele, greutatea, cantitatea, culoarea, detaliile produselor sau caracteristicile, modul în care acestea vor fi efectuate și / sau costul beneficilor; și recunoaște că executarea ordinului de achiziție sau achiziție concretizează acceptarea completă și în întregime a condițiilor particulare de vânzare aplicabile fiecărui caz.

Utilizatorul știe că Fituro îi arată pentru interesul său o serie de servicii pe care proprietarul nu le acordă Utilizatorilor direct, dar că vor fi angajate și furnizate de către un terț, altul decât Fituro.

Comunicările, comenzile de cumpărare și plățile care au loc în timpul tranzacțiilor efectuate pe Platforma pot fi arhivate și păstrate în evidențele computerizate ale Fituro cu scopul de a constitui un mijloc de dovedire a tranzacțiilor, în orice caz, respectând condițiile rezonabile de securitate,legile și reglementările în vigoare care în acest sens sunt aplicabile, în special în conformitate cu GDPR și drepturile care ajută Utilizatorii în conformitate cu politica de confidențialitate a acestui site Web (Notificare legală și Condiții generale de utilizare).

În vederea facilitării procedurii de facturare și asigurării desfășurării neîntrerupte a tranzacțiilor, Fituro se obligă să transmită clubului, în calitate de intermediar al achiziției, datele de facturare furnizate de client. Aceste date includ numele, prenumele, adresa de domiciliu, localitatea și județul clientului, în cazul facturării pe persoană fizică. În situația facturării pe persoană juridică, Fituro va transmite clubului datele specificate de client în acest scop.

8. Preturi și plată

Prețurile afișate pe site-ul web sunt cele finale, în lei și includ TVA (in cazul in care respectivul club este platitor de TVA)

Cu toate acestea, dacă nu se indică altfel, prețurile articolelor oferite exclud costurile de transport, care se vor adăuga la suma totală.

În niciun caz, Platforma nu va adăuga costuri suplimentare la prețul unui produs sau serviciu automat, ci doar cele pe care Utilizatorul le-a selectat și ales în mod voluntar și liber.

Prețurile se pot modifica oricând, dar eventualele modificări nu vor afecta comenzile sau cumpărăturile pentru care Utilizatorul a primit deja o confirmare a comenzii.

Mijloacele de plată acceptate vor fi: Card de credit sau debit.

Fituro folosește toate mijloacele pentru a garanta confidențialitatea și securitatea datelor de plată transmise de Utilizator în timpul tranzacțiilor prin intermediul Platformei. Ca atare, site-ul web utilizează un sistem de plată securizat furnizat de NETOPIA Payments SRL.

Cardurile de credit/debit vor fi supuse autorizațiilor de către banca emitenta, iar în cazul în care entitatea respectivă nu autorizează plata, Fituro nu va fi responsabil pentru nicio întârziere sau nerespectare a comenzilor asociate tranzactiei și nu va putea încheia niciun contract cu Utilizatorul.

Odată ce Fituro primește comanda de cumpărare de la Utilizator prin intermediul Platformei, se va face o cerere de plata catre furnizorul de servicii de plata cu cardul (NETOPIA Payments) unde Utilizatorul face plata efectiva a comenzii.

Făcând clic pe „plată”, Utilizatorul confirmă că metoda de plată utilizată este a acestuia sau că, după caz, este deținătorul legitim al cardului cadou sau al cardului de credit.

9. Anularea comenzii si politica de retur a banilor

În cazurile în care Utilizatorul achiziționează servicii de pe sau prin intermediul Platformei Fituro, acesta poate anula comanda respectand urmatoarele conditii:

În cazul în care (i) ați finalizat o comandă și ați realizat plata online cu cardul bancar, însă comerciantul nu are capacitatea de a prelua comanda dvs. sau (ii) comerciantul anuleaza comanda din proprie initiativa comanda dvs. intra in stare de rambursare. Operatorii Platformei verifică la finalul fiecărei zile lucrătoare câte comenzi au fost anulate și efectuează apoi returnarea banilor prin sistemul de plăti online al procesatorului. În aceste situații, dvs. veți primi banii în contul din care ați realizat plata în decurs de 2-3 zile lucrătoare, în funcție de acordurile încheiate între procesatorul de plată și banca dvs.

În situația în care comanda dvs. nu a fost înregistrată, ca urmare a unei erori de funcționare a Platformei, operatorii Fituro returnează la sfârșitul zilei banii în contul dvs. În această situație, dvs. veți primi banii în contul din care ați realizat plata în decurs de 2-3 zile lucrătoare.

10. Raportare conținut ilegal

Utilizatorii au dreptul de a notifica (raporta) conținutul existent în Fituro despre care consideră că are caracter ilegal. Conform legislației europene aplicabile conținut ilegal înseamnă conținut care încalcă legislația din România sau legislația europeană. Cu titlu de exemplu, un conținut ilegal în cadrul Fituro ar putea fi punerea la vânzare a unor produse alimentare interzise sau periculoase. În cazul în care conținutul este considerat ilegal conform legislației UE sau naționale, Fituro are obligația legală de a elimina conținutului respectiv. În caz contrar, Fituro ar putea fi responsabilă pentru difuzarea respectivului conținut ilegal.

Utilizatorii pot raporta conținut ilegal folosind adresa de contact contact@fituro.ro.

După ce ajungem la o concluzie, ca urmare a analizei noastre, anunțăm persoana care a făcut raportarea asupra Deciziei noastre în timp util, în funcție de complexitatea situației.

11. Moderarea conținutului și contestare

Fituro nu moderează în mod automat conținutul Fituro, ci face acest lucru doar ca urmare a luării efective la cunoștință de un anumit conținut ilegal: (i) dacă sunt încălcate prezentele Condiții, ca urmare a constatării aleatorii de către noi sau ca urmare a sesizării de către alte persoane, (ii) ca urmare a raportărilor privind conținutul ilegal trimise de diverse persoane, (iii) ca urmare a primirii unui ordin al unei autorități de a acționa împotriva conținutului ilegal.

Dacă decidem eliminarea unui anumit conținut publicat pe Platformă sau suspendarea unui Cont, comunicăm prin e-mail decizia noastră utilizatorului căruia îi aparține respectivul conținut sau cont, cel târziu în momentul în care eliminarea/ștergerea devine efectivă, alături de următoarele detalii: motivele care ne-au determinat să luăm decizia (inclusiv dacă decizia luată este determinată de o raportare de conținut ilegal), indicarea dispozițiilor contractuale sau legale încălcate, posibilitatea de a contesta decizia.

Prevederile pct. 8.2 de mai sus nu se aplică dacă decizia de eliminare este impusă în situații în care avem obligația de a nu dezvălui aceste informații, ca urmare a solicitării unei autorități publice competente, unei dispoziții legale sau în cazul unui conținut comercial înșelător de largă circulație.

Utilizatorul poate contesta Decizia în termen de 6 luni de din ziua comunicării Deciziei prin e-mail. Contestarea deciziei se poate face (i) gratuit, prin sistemul intern de soluționare prin trimiterea unei plângeri prin e-mail la adresa contact@fituro.ro, (ii) prin apelarea la un organism independent de soluționare extrajudiciară a litigiilor sau (iii) contestarea deciziei în instanță.

În vederea formulării plângerii, este necesar să ne transmiți informații suficiente pentru identificarea problemei. Plângerea ta va fi analizata de noi și îți vom comunica prin e-mail răspunsul nostru în termen de maxim 30 de zile calendaristice de la primirea plângerii, în cazul în care plângerea conține informațiile necesare identificării situației. În cazul în care plângerea nu conține datele necesare identificării situației sesizate, te vom ruga să revii cu detalii, termenul de soluționare fiind prelungit în mod corespunzător.

Dacă considerăm că contestația pe care ne-o trimiți prin e-mal este întemeiată, anulăm decizia luată și conținutul eliminat sau contul șters este restabilit. Dacă considerăm că contestația nu este întemeiată, conținutul rămâne eliminat sau contul rămâne șters. În ambele situații, îți vom comunica hotărârea pe care o luăm față de plângerea ta.

Ștergerea unui Cont va însemna ștergerea tuturor informațiilor aflate în Cont, mai puțin cele păstrate în interesul legitim al Fituro, fără ca acest demers să constituie o cauza care să îndreptățească Utilizatorul la plata de daune, despăgubiri, penalități sau alte sume de către Fituro.

În cazul în care restricționarea este revocată de către Fituro, restabilim accesul Utilizatorului la Platformă, oferind acces la datele cu caracter personal sau de altă natură, care rezultă din utilizarea serviciilor înainte ca restricționare.

Nu suntem responsabili pentru daunele produse în legătură cu restricționarea Contului. După ștergerea unui Cont, Utilizatorul nu va avea dreptul la rambursarea plăților deja făcute în cazul în care restricționarea s-a produs ca urmare a încălcării obligațiilor sale. După anularea Contului, Utilizatorul este împiedicat să acceseze conținutul Contului.

12. Drepturi de proprietate intelectuală

Orice element de conținut din Platformă și Aplicațiile mobile (precum mărcile înregistrate, logo-urile, imaginile, textele, elementele grafice, fișierele audio și video) aparțin în exclusivitate Fituro și partenerilor noștri și sunt protejate de legislația privind proprietatea intelectuală. Acest conținut nu poate fi copiat, dezasamblat, modificat, reprodus, publicat de către nicio persoană, fără acordul prealabil scris al Fituro. Orice utilizare neautorizată a acestor materiale reprezintă încălcarea drepturilor de proprietate intelectuală și atrage răspunderea civilă și/sau penală.

Utilizatorii au, pe durata contractuală, un drept de utilizare a elementelor Platformei și Aplicațiilor mobile care sunt strict necesare pentru executarea prezentelor Condiții. Acest drept de utilizare poate fi cesionat doar cu acordul Fituro.

Ne rezervăm toate drepturile care nu sunt acordate în mod expres prin prezentele Condiții.

Fituro nu pretinde și nu deține drepturi de proprietate intelectuală cu privire la conținutul furnizat de Utilizatori. Astfel, întreg conținutul furnizat de Utilizator se află în proprietatea acestuia, fiind unicul răspunzător cu privire la conținutul folosit.

Utilizatorii nu va aduce atingere, în niciun fel, drepturilor celorlalți Utilizatori ai Platformei. În cazul în care Utilizatorii sau terțe persoane sesizează Fituro cu privire la încălcarea drepturilor lor de către alt Utilizator, acesta din urmă este singurul care răspunde pentru repararea prejudiciului cauzat Utilizatorilor, terților sau Fituro.

În calitate de Utilizator, ai obligația de a te asigura că conținutul adăugat prin intermediul Contului tău nu încalcă drepturile de proprietate intelectuală ale altora. Ești de acord că avem dreptul, dar nu și obligația, de a modifica sau șterge conținutul Contului sau de a-ți restricționa Contul dacă încalci această obligație.

Prin publicarea de conținut prin intermediul Platformei, Aplicațiilor mobile sau paginilor de socializare la care Fituro are cont creat, ne transmiți la nivel mondial, în mod gratuit, nelimitat în timp și irevocabil dreptul de autor neexclusiv de a multiplica și distribui conținutul creat de tine cu scopul de a-l distribui în cadrul Platformei, Aplicațiilor mobile sau pe rețelele de socializare la care Fituro are pagină creată (Instagram, Facebook etc.). Acest drept de autor se transmite în schimbul dreptului acordat de noi privind utilizarea serviciilor Fituro și se realizează pe întreaga durată de protecție a drepturilor de autor asupra materialului în cauză. Având în vedere natura internetului, nu deținem controlul deplin și nu ne asumăm răspunderea asupra modului în care terții distribuie conținutul creat de tine.

13. Comunicare și publicitate

Prin înregistrarea în Fituro ești de acord ca orice comunicare cu privire la funcționarea serviciilor, modificarea prezentelor Condiții, obligațiile tale contractuale, obligațiile noastre contractuale sau legale, activitățile realizate în interesul nostru legitim să se realizeze electronic, în special prin intermediul Platformei, e-mailului sau SMS, prin utilizarea de către noi a datelor aferente Contului tău. Ești de acord că comunicarea electronică prin intermediul Platformei, Aplicațiilor mobile, e-mail sau SMS este considerată o comunicare scrisă și, pentru a o păstra, ești de acord că suntem autorizați să stocăm o astfel de comunicare într-o formă nealterată. Toate notificările trimise prin intermediul Platformei, Aplicațiilor mobile sau e-mail se consideră că au fost livrate destinatarului în momentul trimiterii lor.

Fituro poate transmite Utilizatorilor informații cu privire la promoțiile, campaniile, concursurile, ofertele noastre sau ale comercianților înregistrați pe Platformă. Aceste informări sunt transmise atât în mod direct de către noi, cât și prin intermediul unor servicii specializate, cu respectarea securității și confidențialității informațiilor. Orice Utilizator are posibilitatea să-și dea acordul cu privire acestui tip de informații prin setarea Contului său, prin bifarea căsuțelor aferente publicității plasate la secțiunea „Notificări” din Cont. Acordul poate fi retras oricând, prin debifarea casetei respective.

Prin crearea unui Cont, Utilizatorul își poate oferi consimțământul și pentru a fi contactat de către partenerii Fituro în scop de marketing și publicitate.

14. Confidențialitate și date personale

Orice informații furnizate, prin mijloace scrise sau orale, în cadrul comunicărilor dintre Fituro și Utilizatori, pe durata prezentelor Condiții reprezintă informații confidențiale.

Fituro are acces la datele cu caracter personal pe care Utilizatorii Fituro le furnizează în vederea utilizării serviciilor Fituro. Utilizatorii au acces la datele cu caracter personal pe care le furnizează în legătură cu utilizarea Serviciilor. Informații detaliate despre cum sunt prelucrate datele cu caracter personal colectate sau prelucrate în orice mod prin intermediul Fituro sunt oferite în cadrul Politicii de prelucrare a datelor cu caracter personal, disponibilă pe Fituro.ro.

În ceea ce privește activitatea din Platformă a comercianților, aceștia au calitatea de Operator de date și Fituro are calitatea de Împuternicit în ceea ce privește datele utilizatorilor pe care le prelucrează în vederea procesării comenzilor comercianților.

15. Trimiteri către surse terțe

Platforma și Aplicațiile mobile pot conține legături externe (link-uri, bannere, spoturi publicitare) sau trimiteri către alte website-uri/platforme (spre exemplu, către Facebook) pe care Fituro nu le deține. Pentru utilizarea respectivelor website-uri/platforme se aplica termeni și condiții de utilizare specifice, iar Fituro nu este răspunzătoare și nu își asumă nicio obligație cu privire la conținutul acestora. Te rugăm să citești politicile respectivelor companii înainte de a accepta prelucrarea oricăror date personale care îți aparțin.

Nicio legătură către alte site-uri/platforme nu poate fi calificată drept o aprobare sau susținere a acestora. Ești de acord că, în măsura permisă de lege, Fituro sau partenerii noștri, nu vom putea fi ținuți răspunzători pentru conținutul sau disponibilitatea unor astfel de site-uri/platforme.

16. Limitarea răspunderii

Fituro oferă acces la Platformă pe baza principiului „așa cum se prezintă” și „în funcție de disponibilitate”, fără nicio garanție de niciun fel, expresă sau implicită. Serviciile noastre pot fi supuse limitărilor, întârzierilor și/sau altor probleme inerente utilizării internetului și a comunicațiilor electronice (viruși, secvențe distructive de cod etc). Ești de acord că folosești Fituro pe riscul tău. Fituro nu garantează acuratețea, corectitudinea sau caracterul actual al informațiilor prezentate în cadrul Fituro.

În condițiile permise de lege, nu suntem răspunzători pentru nicio pierdere directă sau indirectă și pentru niciun fel de prejudicii rezultând din utilizarea Serviciilor noastre. Răspunderea Fituro pentru orice (i) prejudicii indirecte sau (ii) pentru daune cauzate de terțe persoane sau unor terțe persoane este exclusă. Fituro nu își asumă răspunderea pentru oricare dintre următoarele aspecte ce se pot afla în legătură cu utilizarea Serviciilor: (i) pierderea profitului; (ii) scăderea volumului de vânzări sau pierderi; (iii) pierderea de contracte; (iv) daune sau pierderi care decurg din orice tranzacție între Utilizatorii Platformei.

Ești de acord cu faptul că, ocazional putem suspenda utilizarea Platformei pe perioade nedeterminate de timp, inclusiv fără o notificare prealabilă, din motive pe care le considerăm întemeiate, cum ar fi de exemplu necesitatea de a realiza mentenanța Platformei. Totodată, este posibil ca în situații impuse de forța majoră sau caz fortuit, Platforma să nu fie disponibilă, fără a atrage răspunderea noastră.

Avem dreptul de a modifica sau elimina diferite funcțiuni ale Platformei, parțial sau integral, în orice moment, și fără a fi necesar să îți transmitem o notificare prealabilă în acest sens. Sunteți de acord că astfel de schimbări pot determina întreruperi și Fituro nu poate fi responsabilă pentru acestea.

Prin utilizarea Serviciilor noastre, îți exprimi acordul de a ne despăgubi și de a ne exonera de răspundere, în măsura permisă de lege, referitor la (i) orice încălcare a prezentelor Condiții pe care o săvârșești și (ii) orice solicitare formulată împotriva noastră de un terț și care decurge din utilizarea neconformă de către tine a Platformei noastre.

Fituro nu are obligația de a modera în mod voluntar informațiile prezentate prin intermediul Platformei, cu excepția cazului în care legea prevede altfel.

17. Forța majoră și caz fortuit

Partea care dovedește că neexecutarea obligațiilor sale contractuale, executarea cu întârziere sau executarea necorespunzătoare sunt cauzate de forţa majoră sau de caz fortuit este exonerată de răspundere.

Fituro este exonerată de repararea oricărui prejudiciu direct sau indirect suferit ca urmare a (i) unor evenimente imprevizibile și inevitabile, care nu depind de voința sa, enumerate cu titlu de exemplu: erori de operare sau funcționare tehnică a Platformei, Aplicațiilor sau echipamentelor Fituro, incendiu, distrugerea echipamentelor și a instalațiilor, defectarea sau întreruperea prelungită a transportului, a telecomunicațiilor sau furnizării curentului electric, viruși informatici, atacuri cibernetice, erori de conexiune la internet, acces neautorizat în sisteme sau (ii) în cazurile fortuite privind împrejurări relativ imprevizibile și invincibile neavând caracter extraordinar precum restricțiile legale, imposibilitatea de a utiliza Platforma, grevele și alte evenimente asemănătoare.

Dacă în termen de 30 zile de la data producerii evenimentului perturbator acesta nu încetează, oricare parte are dreptul să o anunțe pe cealaltă parte despre încetarea de plin drept a prezentelor Condiții, fără a putea pretinde celeilalte părți daune-interese.

18. Durata și modificarea Condițiilor

Fituro își rezervă dreptul de a modifica integral sau parțial prezentele Condiții, prin notificarea modificărilor semnificative pe Platformă și în cadrul Aplicațiilor mobile. Atunci când revii pe Fituro, te rugăm așadar să verifici data ultimei actualizări. Folosirea Platformei sau Aplicațiilor mobile după aplicarea modificărilor implică faptul că ți-ai dat acordul asupra noilor Condiții. Modificările prezentelor Condiții intră în vigoare la data publicată pe Platformă.

Contractul de servicii de cont se încheie pe o perioadă nedeterminată de la momentul validării Contului tău. În calitate de Client, poți alege oricând să nu mai folosești Platforma sau Aplicațiile mobile și să încetezi astfel contractul cu titlu gratuit. Utilizatorul își poate șterge Contul din setările Contului, fără a fi necesare alte formalități.

După ștergerea Contului sau rezilierea contractului, Utilizatorul pierde accesul la informațiile furnizate sau generale în timpul utilizării Fituro.

19. Interpretare, transfer și litigii

Titlurile secțiunilor prezentelor Condiții sunt inserate doar în scop de referință și nu vor afecta interpretarea acestora.

Fituro poate cesiona total sau parțial drepturile sau obligațiile stabilite prin prezentul Contact prin afișarea denumirii noului prestator al serviciilor pe Platforma Fituro.ro.

Neexercitarea de către Fituro sau exercitarea fără succes a drepturile care îi sunt conferite în temeiul prezentelor Condiții nu constituie o renunțare la drepturile sale. Nicio executare separată sau parțială a oricărei obligații nu va exclude executarea integrală a unei astfel de obligații.

În cazul în care una dintre clauzele prezentelor Condiții va fi declarată nulă și neavenită printr-o modificare legislativă sau printr-o hotărâre a instanțelor de judecată, aceasta nu va afecta în niciun fel validitatea și respectarea celorlalte clauze ale Condițiilor. Părțile vor depune toate eforturile pentru modificarea respectivei clauze, păstrând scopul prezentelor Condiții.

Legea aplicabilă prezentelor Condiții este reprezentată de legea română. În cazul în care părțile nu reușesc să rezolve în mod amiabil diferendele, instanțele de judecată competente sunt cele din Târgu-Mureș.

Prin acceptarea prezentelor Condiții, îți exprimi consimțământul de a le respecta.


II. Prevederi aplicabile în relația Fituro – Comerciant

1. Accesul la Platformă

Ca regulă, accesul contra cost în calitate de Beneficiar la Platformă este permis oricărui comerciant care acceptă Termenii și Condițiile, îndeplinește condițiile din prezenta secțiune și încheie în prealabil un Contract cu Fituro în acest sens. Contractul reprezintă prevederile contractuale speciale, care detailează relația de colaborare dintre Fituro și Beneficiar, iar prezentele Condiții reprezintă cadrul general contractual. Prin urmare, în relația dintre Beneficiar și Fituro, au întâietate prevederile speciale cuprinse în Contract.

Accesarea serviciilor disponibile pentru Beneficiari se face numai la cerere și contra cost. Prețul serviciilor poate varia, în funcție de tipul de serviciu solicitat conform Contractului încheiat în prealabil între Fituro și Beneficiar.

2. Obligatiile Fituro

Fituro se obligă să respecte prezentele Condiții și Contractul.

Fituro se obligă să ia toate măsurile tehnice și organizaționale corespunzătoare care să ofere securitate Serviciilor furnizate, fără ca Fituro să își asume obligația de garanție pentru protecția împotriva atacurilor cibernetice, interceptărilor neautorizate, transmiterea de viruși sau alte situații care sunt generate în afara controlului său și care au loc prin/din cauza comunicațiilor electronice/internetului;

Fituro se obligă să depună toate diligențele pentru a presta Serviciile în mod continuu, cu excepția unor (i) întreruperi planificate, sau (ii) a unor întârzieri sau alte disfuncționalități cauzate de factor independenți de voința Fituro (e.g. întârzieri cauzate de furnizorii de acces la rețeaua de internet, de furnizorii de energie electrică etc.);

Fituro se obligă să blocheze accesul Serviciilor în situațiile în care se descoperă (i) vulnerabilități majore, (ii) atacuri cibernetice sau (iii) incidente de securitate ce necesită răspuns de urgență pentru protejarea informațiilor și a datelor existente.

3. Drepturile și obligațiile Beneficiarului

Beneficiarul are dreptul de a-i fi vizibilă în mod clar identitatea pe Platformă, prin afișarea pe Platformă a denumirii, mărcii/emblemei/siglei acestuia, astfel cum sunt ele comunicate de către Beneficiar.

Beneficiarul se obligă să utilizeze Serviciile numai în scopuri legale și conform destinației acestora, astfel cum este menționat în prezentele Condiții.

Beneficiarul se obligă să nu permită terților să îi folosească Contul său. Beneficiarul are obligația să actualizeze datele Contului său, să păstreze, în condiții sigure, confidențialitatea datelor de autentificare și să anunțe Fituro imediat ce consideră că persoane neautorizate îi cunosc datele de identificare sau dacă suspectează că altcineva folosește Contul.

Beneficiarul se obligă să respecte prezentele Condiții, Contractul încheiat cu Prestatorul și legile aplicabile în legătură cu activitatea sa comercială, în special toate legile și reglementările cu privire la siguranța alimentelor.

Beneficiarul se obligă să nu faciliteze sau să nu realizeze trimiterea de mesaje comerciale nesolicitate (SPAM) pentru promovarea oricărui site, serviciu sau produs utilizând Platforma.

Beneficiarul se obligă să mențină ofertele, reducerile sau promoțiile pe durata afișată pe Platformă, în acord cu prevederile legale.

Beneficiarul se obligă să ofere Prestatorului informații actualizate despre adăugarea sau eliminarea de Servicii din oferta sa.

Beneficiarul se obligă să furnizeze Clienților informațiile prevăzute de legislația națională și comunitară privind drepturile consumatorilor; publicarea ofertelor, promoțiilor și reducerilor; comerțul electronic, precum și cele aplicabile contractelor la distanță.

Beneficiarul se obligă să solutioneze comenzile plasate de către Clienți în termenul comunicat Clienților și la adresa comunicată, în funcție de termenii și condițiile Beneficiarului în relație cu Clienții săi.

Beneficiarul se obligă să răspundă față de Clienți și față de terți cu privire la calitatea și conformitatea Serviciilor.

Beneficiarul se obligă să soluționeze reclamațiile Clienților cu privire la Servicii, în termenul legal.

Beneficiarul se obligă să nu recurgă la orice mijloace prin care să determine sau să încerce să determine Clientul să finalizeze Comanda printr-o alta metodă decât prin intermediul Platformei, dacă această din urmă metodă a fost cea inițial accesată de către Client.

4. Răspunderea Părților

Fituro poate vinde sau subcontracta drepturile și obligațiile ce fac obiectul prezentelor Condiții și obiectul Contractului încheiat cu Beneficiarul, integral sau parțial, fără consimțământul prealabil al Beneficiarului, în măsura în care avem un interes legitim și acest lucru nu determină limitarea drepturilor de care Beneficiarul beneficiază în virtutea legii. Beneficiarul nu poate cesiona, subcontracta sau transfera drepturile și obligațiile ce fac obiectul prezentelor Condiții, integral sau parțial, având în vedere că utilizarea Platformei este personală, cu excepția acordului prealabil expres al Fituro.

Fituro poate accesa, păstra sau transmite oricare dintre informațiile Beneficiarului atunci când o astfel de acțiune este necesară pentru (i) a investiga, preveni sau lua măsuri cu privire la posibile activități ilegale, (ii) pentru a ne conforma unor solicitări din partea autorităților sau instituțiilor publice, (iii) în cazul unor amenințări serioase la adresa siguranței fizice a oricărei persoane, (iv) încălcări ale Politicii de prelucrare a datelor cu caracter personal.

Beneficiarul garantează că colectarea și utilizarea oricăror informații personale sau date furnizate în timpul utilizării Platformei respectă toate legile, regulile și reglementările aplicabile privind protecția datelor. Beneficiarul recunoaște că Fituro poate prelucra astfel de date cu caracter personal în conformitate cu Politica Fituro privind protecția datelor cu caracter personal.

Fituro nu va fi responsabilă pentru niciun prejudiciu direct sau indirect, întârzieri, pierderi, cheltuieli determinate de sau în legătură cu: nerespectarea de către Utilizator a obligațiilor sale; neglijența gravă, omisiunea, frauda, întârzieri sau greșeli intenționate ale Utilizatorului, conducerii sau angajaților acestuia sau ale oricărei alte entități afiliate Utilizatorului; neconformarea sau implementarea neadecvată de către Utilizator a recomandărilor și/sau instrucțiunilor furnizate de Fituro;

Prin utilizarea Serviciilor noastre, îți exprimi acordul de a ne despăgubi și de a ne exonera de răspundere, în măsura permisă de lege, referitor la (i) orice încălcare a prezentelor Condiții pe care o săvârșești, (ii) utilizarea abuzivă a serviciilor și (iii) orice solicitare formulată împotriva noastră de un terț și care decurge din utilizarea neconformă sau nelegală de către tine a Platformei.

5. Ierarhie, mediere, restricționarea serviciilor oferite comercianților

Fituro poate vinde sau subcontracta drepturile și obligațiile ce fac obiectul prezentelor Condiții și obiectul Contractului încheiat cu Beneficiarul, integral sau parțial, fără consimțământul prealabil al Beneficiarului, în măsura în care avem un interes legitim și acest lucru nu determină limitarea drepturilor de care Beneficiarul beneficiază în virtutea legii. Beneficiarul nu poate cesiona, subcontracta sau transfera drepturile și obligațiile ce fac obiectul prezentelor Condiții, integral sau parțial, având în vedere că utilizarea Platformei este personală, cu excepția acordului prealabil expres al Fituro.

Fituro poate accesa, păstra sau transmite oricare dintre informațiile Beneficiarului atunci când o astfel de acțiune este necesară pentru (i) a investiga, preveni sau lua măsuri cu privire la posibile activități ilegale, (ii) pentru a ne conforma unor solicitări din partea autorităților sau instituțiilor publice, (iii) în cazul unor amenințări serioase la adresa siguranței fizice a oricărei persoane, (iv) încălcări ale Politicii de prelucrare a datelor cu caracter personal.

Beneficiarul garantează că colectarea și utilizarea oricăror informații personale sau date furnizate în timpul utilizării Platformei respectă toate legile, regulile și reglementările aplicabile privind protecția datelor. Beneficiarul recunoaște că Fituro poate prelucra astfel de date cu caracter personal în conformitate cu Politica Fituro privind protecția datelor cu caracter personal.

Fituro nu va fi responsabilă pentru niciun prejudiciu direct sau indirect, întârzieri, pierderi, cheltuieli determinate de sau în legătură cu: nerespectarea de către Utilizator a obligațiilor sale; neglijența gravă, omisiunea, frauda, întârzieri sau greșeli intenționate ale Utilizatorului, conducerii sau angajaților acestuia sau ale oricărei alte entități afiliate Utilizatorului; neconformarea sau implementarea neadecvată de către Utilizator a recomandărilor și/sau instrucțiunilor furnizate de Fituro;

Prin utilizarea Serviciilor noastre, îți exprimi acordul de a ne despăgubi și de a ne exonera de răspundere, în măsura permisă de lege, referitor la (i) orice încălcare a prezentelor Condiții pe care o săvârșești, (ii) utilizarea abuzivă a serviciilor și (iii) orice solicitare formulată împotriva noastră de un terț și care decurge din utilizarea neconformă sau nelegală de către tine a Platformei.

6. Modificarea Contractului cu Comerciantul

Fituro poate modifica în mod unilateral aceste Condiții, în măsura în care Beneficiarul primește o notificare scrisă prin e-mail cu privire la conținutul modificării cu cel puțin 15 zile înainte ca modificările să-și producă efectul.

După primirea notificării, Beneficiarul are dreptul de a înceta contractul, fiind obligat să achite toate sumele aferente serviciilor deja prestate de Fituro. Beneficiarul poate renunța la perioada de preaviz (i) fie printr-o declarație scrisă, (ii) fie printr-o acțiune fără echivoc de renunțare la perioada de preaviz (e.g. acceptarea unei comenzi), cu excepția cazului în care perioada de preaviz rezonabilă și proporțională este mai mare de 15 zile.

Fituro nu trebuie să respecte perioada de preaviz de 15 zile în cazul în care modificarea Condițiilor este necesară ca urmare a unei modificări legislative sau pentru a îndepărta un risc iminent la adresa Serviciilor oferite, consumatorilor, în caz de fraudă, de programe malware, de mesaje spam, de încălcări ale securității datelor sau alte riscuri în materie de securitate cibernetică.


Contact și suport

Pentru întrebări, reclamații sau sesizari privind incalcarea Termenilor: contact@fituro.ro

Pentru reclamarea unor probleme tehnice: support@fituro.ro

Modificări ale Termenilor

Termenii pot fi actualizati periodic și sunt valabili de la data publicării pe platformă. Te încurajăm să ii consulți de fiecare dată când folosești Fituro.

Publicat la data 22.10.2025